Transportas 2025-08

Lietuvos kelių transporto priemonių parko pokyčių apžvalga

2025 m. rugsėjo 1 d. Lietuvoje iš viso buvo įregistruoti 37 753 lengvieji keleiviniai elektromobiliai (M1 kategorija), iš jų 20 119 – grynųjų elektromobilių ir 17 634 – įkraunami hibridai. Taip pat registre buvo 710 lengvųjų krovininių elektromobilių (N1 kategorija), iš jų 698 – grynieji elektromobiliai ir 12 – iš išorės įkraunamų hibridų.

Per 2025 m. rugpjūčio mėnesį elektromobilių užimama viso Lietuvos lengvųjų keleivinių automobilių parko dalis padidėjo nuo 2,02 proc. iki 2,08 proc. (grynieji elektromobiliai užėmė 1,11 proc. šios kategorijos transporto priemonių parko, įkraunami hibridai – 0,97 proc.).

Per rugpjūtį elektromobilių skaičius parke išaugo 1 212 (+3,32 proc.), nuo metų pradžios – 9 479 (+33,5 proc.), o per 12 mėnesių elektromobilių skaičius parke padidėjo 13 191, arba 53,7 procento.

2025 m. rugsėjo 1 d. Lietuvos lengvųjų keleivinių automobilių parko didžiausią dalį užėmė dyzelinu varomos transporto priemonės, kurios sudarė 63,9 proc. visų šalyje įregistruotų lengvųjų automobilių. Benzinu varomų transporto priemonių buvo 22,4 proc., hibridinių transporto priemonių (HEV – hibridiniai automobiliai, išskyrus įkraunamus hibridus) – 5,9 proc. viso M1 kategorijos transporto priemonių parko.

Lengvųjų krovininių transporto priemonių (N1 kategorija) parke 2025 m. rugsėjo 1 d. elektromobilių dalis buvo 0,85 proc. (2025 m. rugpjūčio 1 d. – 0,81 proc.). Šioje kategorijoje dyzelinu varomos transporto priemonės sudaro 95,5 proc. parko.

Kelių transporto priemonių rinkos pokyčiai

Lietuvos energetikos agentūros duomenimis, per 2025 m. rugpjūčio mėnesį Lietuvos kelių transporto priemonių registre įregistruota 1 427 lengvieji keleiviniai elektromobiliai (iš jų – 634 grynieji elektromobiliai ir 793 – iš išorės įkraunami hibridai) – tai 10 proc. mažiau nei įregistruota per liepos mėnesį, tačiau 94,7 proc. daugiau, nei buvo įregistruota prieš metus. Rugpjūčio mėnesį Lietuvoje įregistruotų įkraunamų hibridų skaičius ir toliau išliko didesnis už įregistruotų grynųjų elektromobilių skaičių.

Per rugpjūčio mėnesį įregistruoti 45 lengvieji krovininiai elektromobiliai (iš jų – 43 grynieji elektromobiliai ir 2 įkraunami hibridai), o tai 15,1 proc. mažiau nei įregistruota liepos mėnesį, kai buvo įregistruota 53 lengvieji krovininiai elektromobiliai, tačiau 73,1 proc. daugiau nei buvo įregistruota prieš metus (26 elektromobiliai). 

Naujų automobilių rinka

2025 m. rugpjūčio mėnesį įregistruoti nauji automobiliai sudarė 19,2 proc. visų per mėnesį registruotų M1 kategorijos transporto priemonių. Rugpjūtį elektromobiliai užėmė 17,2  proc., (liepą –  21,1 proc.) visos Lietuvos naujų M1 kategorijos transporto priemonių rinkos. Per mėnesį buvo įregistruoti 169 nauji grynieji elektromobiliai (liepą – 279) ir 379 įkraunami hibridai (liepą – 418). Nauji elektromobiliai sudarė 38,4 proc. visų rugpjūčio mėnesį įregistruotų elektromobilių (liepą –  47,6 proc.).

Didžiausią naujų įregistruotų lengvųjų automobilių rinkos dalį rugpjūčio mėnesį užėmė hibridiniai lengvieji keleiviniai automobiliai (HEV), kurie sudarė 45,7 proc. visų per mėnesį parduotų ir įregistruotų naujų lengvųjų automobilių (liepą – 47,6 proc.).

Per rugpjūtį įregistruoti 1 454 nauji hibridiniai (HEV) automobiliai (liepos mėnesį – 1 707).

Benzinu varomos transporto priemonės 2025 m. rugpjūčio mėnesį užėmė 19,1 proc. naujų lengvųjų keleivinių automobilių rinkos (liepą – 20,8 proc.), varomos dyzelinu – 15,6 proc. naujų automobilių rinkos (liepą – 9,3 proc.).

Naujų lengvųjų krovininių (N1 kategorija) automobilių rinkos didžiausią dalį – 87,8 proc. –  rugpjūtį užėmė dyzelinu varomi automobiliai (liepos mėnesį – 84 proc.). Benzinu varomi automobiliai užėmė 1 proc., elektromobiliai – 9,5 proc. naujų N1 kategorijos automobilių rinkos. Nauji elektromobiliai sudarė 86,7 proc. nuo visų rugpjūčio mėnesį įregistruotų N1 kategorijos elektromobilių. Per mėnesį buvo įregistruoti 7 hibridiniai N1 kategorijos automobiliai (liepą – 12 vnt.).

Naudotų automobilių rinka

Naudotų lengvųjų keleivinių automobilių rinkoje 2025 m. rugpjūčio mėnesį lengvieji keleiviniai elektromobiliai sudarė 6,6 procento (liepą buvo 6 proc.). Didžiausia naudotų automobilių rinkos dalis teko dyzelinu varomoms naudotoms transporto priemonėms. Tarp visų per mėnesį parduotų ir įregistruotų naudotų lengvųjų automobilių (M1 kategorija) dyzelinės transporto priemonės sudarė 59,2 proc., benzinu varomos – 22,3 proc., hibridinės (HEV) transporto priemonės – 11,8 procento.

Naudotų lengvųjų krovininių automobilių rinkoje rugpjūčio mėnesį elektromobiliai užėmė 0,9 proc. naudotų N1 kategorijos automobilių rinkos, dyzelinu varomos transporto priemonės – 94,6 procento.

Per 2025 m. sausio–rugpjūčio mėnesius lengvųjų keleivinių elektromobilių (M1 kategorija) skaičius, įsigyjant transporto priemones, kurios dar nebuvo registruotos Lietuvoje, sudarė 7,6 proc. nuo visų įsigytų M1 kategorijos transporto priemonių, o vertinant tik sandorius, sudarytus įsigyjant naujas transporto priemones – 15,1 procento.

Lengvųjų krovininių (N1 kategorija) elektromobilių dalis, įsigyjant transporto priemones, kurios dar nebuvo registruotos Lietuvoje, sudarė 2,2 proc. nuo visų įsigytų N1 kategorijos transporto priemonių, o vertinant tik sandorius, sudarytus įsigyjant naujas transporto priemones, šis skaičius buvo 5 procentai.



Vienas iš Lietuvos Respublikos nacionalinio energetikos ir klimato srities veiksmų plano 2021–2030 metams uždavinių – didinti atsinaujinančių ir alternatyviųjų degalų vartojimą transporto sektoriuje bei skatinti darnų įvairiarūšį judumą. Šiuo metu transporto sektorius atsilieka labiausiai, siekiant, kad atsinaujinančių energijos išteklių dalis transporto sektoriuje 2030 m. sudarytų 15,8 procento.

Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatyme nustatyta, kad iki 2025 m. gruodžio 31 d. M1 kategorijos elektromobilių skaičius turi sudaryti ne mažiau kaip 10 proc., o N1 kategorijos elektromobilių skaičius – ne mažiau kaip 20 proc. metinių pirkimų sandorių.

Lietuvos teisės aktai apibrėžia elektromobilius kaip transporto priemones, kurios naudoja elektros energiją kaip variklio veikimo šaltinį. Elektriniai automobiliai gali būti tiek grynieji elektriniai (BEV – Battery Electric Vehicles), tiek iš išorės įkraunami hibridai (PHEV – Plug-in Hybrid Electric Vehicles), kurie taip pat turi ir vidaus degimo variklį, kuris gali būti naudojamas nuvažiuoti ilgesniam atstumui.