|
|
Galiojantys kvietimai teikti paraiškas
- Titulinis
- Kvietimai teikti paraiškas
- — galiojantys kvietimai teikti paraiškas
Šiame skirsnyje skelbiami kvietimai teikti paraiškas gauti investicinę paramą saulės elektrinėms sausumoje
KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS FINANSUOTI JUNGTINIO PROJEKTO PROJEKTUS
Jungtinis projektas „Investicinė parama saulės elektrinėms sausumoje“
2024-09-04; Nr. 03-005-J-0001-J04
1. |
INFORMACIJA APIE KVIETIMĄ TEIKTI PARAIŠKAS FINANSUOTI JUNGTINIO PROJEKTO (TOLIAU – JP) PROJEKTUS (TOLIAU – KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS) |
|||||||||||||
1.1. |
Atsakinga institucija |
|||||||||||||
Viešoji įstaiga Lietuvos energetikos agentūra |
||||||||||||||
1.2. |
Administruojančioji institucija |
|||||||||||||
viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra |
||||||||||||||
1.3. |
Programa |
|||||||||||||
☐ 2021–2027 m. ES fondų investicijų programa |
||||||||||||||
1.4. |
Finansavimo forma |
|||||||||||||
01 Dotacija |
||||||||||||||
1.5. |
Regionas |
|||||||||||||
Netaikoma |
||||||||||||||
1.6. |
Apskritis |
|||||||||||||
Netaikoma |
||||||||||||||
1.7. |
JP projektų atrankos būdas |
|||||||||||||
Tęstinė atranka |
||||||||||||||
1.8.
|
Bendra kvietimui teikti paraiškas skirta finansavimo lėšų suma (eurais) |
|||||||||||||
55 106 286,20 Eur |
||||||||||||||
1.8.1. |
ES fondų lėšos |
Netaikoma |
||||||||||||
1.8.2. |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (toliau – EGADP) subsidijos lėšos |
EGADP subsidijos nepanaudotos lėšos 55 106 286,20 Eur
|
||||||||||||
1.8.3. |
EGADP paskolos lėšos |
Netaikoma |
||||||||||||
1.8.4. |
Bendrojo finansavimo lėšos |
Netaikoma |
||||||||||||
1.8.5. |
Valstybės biudžeto lėšos |
Netaikoma |
||||||||||||
1.8.6. |
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos ES fondų lėšomis netinkamam finansuoti pridėtinės vertės mokesčiui apmokėti |
Netaikoma |
||||||||||||
1.9. |
Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma JP projektui įgyvendinti (eurais) |
|||||||||||||
Netaikoma |
||||||||||||||
1.10. |
Finansuojamoji dalis |
|||||||||||||
35 proc. nuo fiksuotojo vieneto įkainio nurodyto 2.7 papunktyje |
||||||||||||||
1.11. |
Nuosavo įnašo dalis |
|||||||||||||
65 proc. nuo fiksuotojo vieneto įkainio |
||||||||||||||
2. BENDRI REIKALAVIMAI |
||||||||||||||
2.1. |
Finansuojama JP projektų veikla |
|||||||||||||
Saulės elektrinių iki 500 kW (toliau – mažos galios saulės elektrinės) įrengimas (neapima jau pastatytos saulės elektrinės galios didinimo). |
||||||||||||||
2.2. |
Galimi JP projektų pareiškėjai |
|||||||||||||
|
||||||||||||||
2.3. |
Pareiškėjų tipas |
|||||||||||||
☒ Viešasis |
||||||||||||||
2.4. |
Siekiami rezultatai ir jų matavimo vienetai |
|||||||||||||
Sukurti nauji elektros energijos gamybos iš atsinaujinančių energijos išteklių pajėgumai, MW. |
||||||||||||||
2.5. |
Minimali siektina reikšmė |
|||||||||||||
Netaikoma |
||||||||||||||
2.6. |
Reikalavimai JP projektams |
|||||||||||||
|
||||||||||||||
2.7. |
Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
|||||||||||||
Kodas |
Versija
|
Pavadinimas |
Dydis (eurais arba proc.) |
Matavimo vienetas |
Rezultato, už kurį mokamas supaprastintai apmokamų išlaidų dydis, pasiekimo įrodymo dokumentai |
|||||||||
FĮ-04-03 |
03
|
Saulės elektrinės 1 kW įrengtosios galios fiksuotasis vieneto įkainis, be PVM |
1 073,42 |
Eur/1 kW |
Kaip įrodymą, kad pasiekti JP projekto rezultatai, JP projekto vykdytojas su galutiniu mokėjimo prašymu turės pateikti:
|
|||||||||
2.8. |
Projektų bendrieji atrankos kriterijai |
|||||||||||||
JP projektas turi atitikti Taisyklių 2 priede nustatytus bendruosius projektų atrankos kriterijus (įskaitant šiame kvietime nurodytus reikalavimus) |
||||||||||||||
2.9. |
JP projektų specialieji atrankos kriterijai |
|||||||||||||
Eil. Nr. |
Kriterijaus tipas |
Kriterijus |
Kriterijaus vertinimo metodas |
Didžiausias galimas kriterijaus balas |
Kriterijaus svorio koeficientas |
|||||||||
1. |
Specialusis |
Paraišką teikiantis subjektas |
Vertinama, ar JP projektų pareiškėjai yra: √ MVĮ, registruotos ne trumpiau nei 1 metus iki paraiškos pateikimo; √ ūkininkai, atitinkantys MVĮ statusą, kurių ūkiai iki paraiškos pateikimo ne trumpiau nei 1 metus įregistruoti Ūkininkų ūkių registre; √ AIEB, kai bent vienas dalininkas yra MVĮ arba ūkininkas, atitinkantis MVĮ statusą; √ PEB, kai dalininkais nėra didelės įmonės ir kai bent vienas dalininkas yra MVĮ arba ūkininkas, atitinkantis MVĮ statusą; √ pelno nesiekiantys juridiniai asmenys, siekiantys įgyti AIEB ar PEB statusą, kurių steigimo dokumentuose nustatytas tikslas – teikti aplinkos, ekonominę arba socialinę visuomeninę naudą savo dalyviams ar tą naudą teikti vietose, kuriose ji vykdo veiklą, ir jos pagrindinis tikslas nėra pelno siekimas, kai dalininkais nėra didelės įmonės ir kai bent vienas dalininkas yra MVĮ arba ūkininkas, atitinkantis MVĮ statusą. |
- |
- |
|||||||||
2.10. |
JP projektų prioritetiniai atrankos kriterijai |
|||||||||||||
Netaikoma |
||||||||||||||
2.11. |
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų (toliau – Chartija) laikymosi reikalavimai |
|||||||||||||
1. Nėra numatyta apribojimų JP projektų pareiškėjams/JP projektų vykdytojams ir finansuojamoms JP veikloms, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui; 2. Nėra numatyta reikalavimų JP projektams, kurie turėtų neigiamą poveikį horizontaliųjų principų aplinkosaugos srityje, socialinėje srityje, ekonomikos srityje, teritorijų vystymo srityje. Finansuojama JP projektų veikla tiesiogiai prisidės prie darnaus vystymosi horizontaliųjų principų įgyvendinimo aplinkosaugos srityje: 2.1. JP projektų rezultatas – papildomi saulės elektrinių pajėgumai – tiesiogiai prisidės prie klimato kaitos švelninimo, neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio prisitaikymo prie klimato kaitos tikslui; 2.2. įgyvendinant aplinkos tikslą “Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą”: 2.2.1. kaip įrodymą, kad mažos galios saulės elektrinės įrengimo darbai atlikti, su mokėjimo prašymu JP projekto vykdytojas turės pateikti leidimą gaminti elektros energiją (kai taikoma). Prieš gaudamas leidimą gaminti JP projekto vykdytojas Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai teikia įsipareigojimą, kad elektrinė bus išmontuota, kai nebegalios leidimas gaminti ir jei nebus vykdoma kita veikla, atitinkanti teisės aktų reikalavimus. Įpareigojimas nugriauti elektrinę nustatytas Elektros energetikos įstatymo 16 straipsnio 9 dalies 5 punkte; 2.2.2. JP projekto pareiškėjas paraiškoje turės patvirtinti, kad bus laikomasi reikalavimų dėl statybinių atliekų susidarymo ir tvarkymo, nustatytų Statybinių atliekų tvarkymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. D1-637 „Dėl Statybinių atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“; 2.3. Įgyvendinant aplinkos tikslą “Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimo tikslas”, iki paraiškos pateikimo pareiškėjas turi būti: 2.3.1. atlikęs poveikio aplinkai vertinimo procedūras ir su paraiška pateikti atsakingos institucijos (Aplinkos apsaugos agentūros) galiojantį sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių ir poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą (arba nuorodą (-as), jei tokie dokumentai skelbiami atsakingos institucijos interneto svetainėje), kai planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimas gali daryti poveikį Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritorijoms ir kai saugomų teritorijų institucija, nurodyta Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatyme, aplinkos ministro nustatyta tvarka nustato, kad šis poveikis gali būti reikšmingas; 2.3.2. jeigu saulės elektrinės įrengimas susijęs su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima joms aplinka, turi būti atliktas „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas ir pateikta atsakingos institucijos (už saugomos teritorijos apsaugą atsakingos direkcijos) galiojanti išvada. |
||||||||||||||
2.12. |
JP projekto (-ų) įgyvendinimo trukmė |
|||||||||||||
JP projektas turi būti įgyvendintas iki 2026 m. sausio 31 d. |
||||||||||||||
2.13. |
Reikalavimai valstybės pagalbai |
|||||||||||||
1. Pagal Aprašą JP projektams teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba JP projektams yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio 5 dalį, 6 dalį, 7 dalies a punktą, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytus apribojimus. |
||||||||||||||
2.14. |
Reikalavimai po JP projektų veiklų įgyvendinimo |
|||||||||||||
1. JP projekto vykdytojas privalo užtikrinti JP projekto investicijų tęstinumą 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos pagal Taisyklėse ir kvietime teikti paraiškas nustatytus reikalavimus: 1.1. JP projekto įgyvendinimo metu ir 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos be administruojančiosios institucijos sutikimo negali perleisti, parduoti, įkeisti turto ar kitokiu būdu suvaržyti intelektinių ar daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos projekto finansavimo lėšos; 2. JP projekto vykdytojas turi atsiskaityti LEA už JP projekto investicijų tęstinumo reikalavimų užtikrinimą ir tinkamai saugoti su JP projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus: 2.1. LEA per 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos turi teisę bet kada paprašyti JP projekto vykdytojo pateikti objekto elektros energijos iš įdiegto įrenginio apskaitos ir (ar) kitų dokumentų, reikalingų vykdyti JP projekto investicijų tęstinumo užtikrinimo stebėseną; 2.2. JP projekto vykdytojas su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus privalo saugoti 10 metų po metų, kuriais JP projekto vykdytojui buvo atliktas paskutinis mokėjimas, gruodžio 31 dienos. 3. Jeigu JP projekto vykdytojas nesilaiko investicijų tęstinumo reikalavimų, nustatytų Taisyklėse ir šiame kvietime, ir dėl to atsirado netinkamų finansuoti JP projekto išlaidų, apmokėtų finansavimo lėšomis, jas JP projekto vykdytojas privalo grąžinti LEA. |
||||||||||||||
2.15. |
Informavimas apie JP projektą ir komunikacija: 1. JP projekto vykdytojas užtikrina informavimo apie JP projektą ir komunikacijos reikalavimų nurodytų Taisyklėse laikymąsi: Tinkamų JP projekto išlaidų apmokėjimo tvarka 2. JP projektui gali būti išmokamas iki 30 procentų JP projektui įgyvendinti skirtos finansavimo lėšų sumos avansas, vadovaujantis Taisyklių ir šio kvietimo nuostatomis;3. Avansas JP projektui gali būti išmokėtas tik JP projekto vykdytojui gavus LEA raštą dėl finansavimo JP projektui skyrimo. 4. JP projekto vykdytojas, siekdamas gauti avansą, turi pateikti LEA prašymą el. pašto adresu [email protected] išmokėti avansą, kuriame būtų nurodytas prašomo avanso dydis, pridedamas Taisyklių reikalavimus atitinkantis avanso draudimo dokumentas bei avanso poreikio pagrindimo dokumentai (pasirašyta sutartis su rangovu, paslaugų arba prekių tiekėju dėl įrangos įsigijimo/montavimo, kurioje numatyta avansinio mokėjimo galimybė arba lygiaverčiai dokumentai); 5. LEA, priėmusi teigiamą sprendimą dėl avanso skyrimo ir jo dydžio, su JP projekto vykdytoju sudaro avanso skyrimo sutartį; 6. JP projekto galutinis mokėjimo prašymas apmokėti tinkamas JP projekto išlaidas (toliau – mokėjimo prašymas) teikiamas įgyvendinus JP projekto veiklas, iki JP projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos, bet ne vėliau kaip iki 2026-01-31; 7. JP projekto vykdytojo užpildyta LEA svetainėje www.ena.lt pateikta mokėjimo prašymo forma kartu su kvietimo 2.7 papunktyje nurodytais dokumentais teikiama LEA el. pašto adresu [email protected], arba kitu LEA svetainėje www.ena.lt nurodytu būdu; 8. Jeigu su mokėjimo prašymu pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) mokėjimo prašymas užpildytas netinkamai, JP projekto vykdytojui LEA siunčia pranešimą per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 (penkios) darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 15 (penkiolika) darbo dienų, pateikti trūkstamą informaciją. Jeigu per nurodytą terminą trūkumai neištaisomi, o JP vykdytojas nenurodo priežasčių arba nurodytos priežastys, dėl kurių nebuvo galima per nurodytą terminą pateikti prašomos informacijos, nepripažįstamos svarbiomis, mokėjimo prašymas atmetamas; 9. Mokėjimo prašymas tikrinamas 55 (penkiasdešimt penkias) darbo dienas nuo mokėjimo prašymo registracijos dienos (neįskaičiuojamas laikas, kai JP projekto vykdytojas tikslina mokėjimo prašymą ir, jei yra toks poreikis, duomenų/paaiškinimų gavimo iš kitų institucijų/informacinių sistemų ir registrų laikotarpis); 10. Patvirtinus mokėjimo prašymą, finansavimo lėšos išmokamos JP projekto vykdytojui per 10 (dešimt) darbo dienų; 11. LEA raštas dėl finansavimo JP projektui skyrimo netenka galios, jei JP projekto vykdytojas neįgyvendina JP projekto ir nepateikia mokėjimo prašymo LEA iki JP projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos; 12. Jeigu teisės aktų nustatyta tvarka JP projektui išmokėtos finansavimo lėšos ar jų dalis pripažįstamos netinkamomis finansuoti dėl JP projekto vykdytojo veiksmų, jas JP projekto vykdytojas privalo grąžinti LEA. |
|||||||||||||
2.16. |
Taikomi teisės aktai |
|||||||||||||
|
||||||||||||||
3. INFORMACIJA APIE PARAIŠKOS FINANSUOTI JP PROJEKTĄ (TOLIAU – PARAIŠKA) TEIKIMĄ |
||||||||||||||
3.1. |
Paraiškos pateikimo terminas |
2024-09-04 14:00 val. |
2025-02-04 16:00 val. |
|||||||||||
3.2. |
Paraiškos rengimo ir teikimo tvarka |
|||||||||||||
|
||||||||||||||
3.3. |
Privalomi priedai |
|||||||||||||
|
||||||||||||||
3.4. |
Kontaktiniai duomenys konsultacijoms |
|||||||||||||
Paraiškas priiminės: Viešoji įstaiga Lietuvos energetikos agentūra (JP vykdytojas) |
||||||||||||||
3.5. |
Kita aktuali informacija |
|||||||||||||
1. Paskelbus kvietimą, gali būti keičiama neesminė kvietimo ir (ar) jo priedų informacija (t. y. nekeičiamos JP projektų finansavimo ir (arba) paraiškų teikimo sąlygos, ši informacija neturi įtakos paraiškų vertinimo rezultatams); |
KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS FINANSUOTI JUNGTINIO PROJEKTO PROJEKTUS
Jungtinis projektas „Investicinė parama saulės elektrinėms sausumoje“
2024-09-04; Nr. 03-005-J-0001-J05
1. |
INFORMACIJA APIE KVIETIMĄ TEIKTI PARAIŠKAS FINANSUOTI JUNGTINIO PROJEKTO (TOLIAU – JP) PROJEKTUS (TOLIAU – KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS) |
|||||||||||||
1.1. |
Atsakinga institucija |
|||||||||||||
Viešoji įstaiga Lietuvos energetikos agentūra |
||||||||||||||
1.2. |
Administruojančioji institucija |
|||||||||||||
viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra |
||||||||||||||
1.3. |
Programa |
|||||||||||||
☐ 2021–2027 m. ES fondų investicijų programa |
||||||||||||||
1.4. |
Finansavimo forma |
|||||||||||||
01 Dotacija |
||||||||||||||
1.5. |
Regionas |
|||||||||||||
Netaikoma |
||||||||||||||
1.6. |
Apskritis |
|||||||||||||
Netaikoma |
||||||||||||||
1.7. |
JP projektų atrankos būdas |
|||||||||||||
Tęstinė atranka |
||||||||||||||
1.8.
|
Bendra kvietimui teikti paraiškas skirta finansavimo lėšų suma (eurais) |
|||||||||||||
17 712 734,85 Eur |
||||||||||||||
1.8.1. |
ES fondų lėšos |
Netaikoma |
||||||||||||
1.8.2. |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (toliau – EGADP) subsidijos lėšos |
EGADP subsidijos nepanaudotos lėšos 17 712 734,85 Eur
|
||||||||||||
1.8.3. |
EGADP paskolos lėšos |
Netaikoma |
||||||||||||
1.8.4. |
Bendrojo finansavimo lėšos |
Netaikoma |
||||||||||||
1.8.5. |
Valstybės biudžeto lėšos |
Netaikoma |
||||||||||||
1.8.6. |
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos ES fondų lėšomis netinkamam finansuoti pridėtinės vertės mokesčiui apmokėti |
Netaikoma |
||||||||||||
1.9. |
Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma JP projektui įgyvendinti (eurais) |
|||||||||||||
Netaikoma |
||||||||||||||
1.10. |
Finansuojamoji dalis |
|||||||||||||
45 proc. nuo fiksuotojo vieneto įkainio nurodyto 2.7 papunktyje |
||||||||||||||
1.11. |
Nuosavo įnašo dalis |
|||||||||||||
55 proc. nuo fiksuotojo vieneto įkainio |
||||||||||||||
2. BENDRI REIKALAVIMAI |
||||||||||||||
2.1. |
Finansuojama JP projektų veikla |
|||||||||||||
Saulės elektrinių iki 500 kW (toliau – mažos galios saulės elektrinės) įrengimas (neapima jau pastatytos saulės elektrinės galios didinimo). |
||||||||||||||
2.2. |
Galimi JP projektų pareiškėjai |
|||||||||||||
|
||||||||||||||
2.3. |
Pareiškėjų tipas |
|||||||||||||
☒ Viešasis |
||||||||||||||
2.4. |
Siekiami rezultatai ir jų matavimo vienetai |
|||||||||||||
Sukurti nauji elektros energijos gamybos iš atsinaujinančių energijos išteklių pajėgumai, MW. |
||||||||||||||
2.5. |
Minimali siektina reikšmė |
|||||||||||||
Netaikoma |
||||||||||||||
2.6. |
Reikalavimai JP projektams |
|||||||||||||
|
||||||||||||||
2.7. |
Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
|||||||||||||
Kodas |
Versija
|
Pavadinimas |
Dydis (eurais arba proc.) |
Matavimo vienetas |
Rezultato, už kurį mokamas supaprastintai apmokamų išlaidų dydis, pasiekimo įrodymo dokumentai |
|||||||||
FĮ-04-03 |
03
|
Saulės elektrinės 1 kW įrengtosios galios fiksuotasis vieneto įkainis, be PVM |
1 073,42 |
Eur/1 kW |
Kaip įrodymą, kad pasiekti JP projekto rezultatai, JP projekto vykdytojas su galutiniu mokėjimo prašymu turės pateikti:
|
|||||||||
2.8. |
Projektų bendrieji atrankos kriterijai |
|||||||||||||
JP projektas turi atitikti Taisyklių 2 priede nustatytus bendruosius projektų atrankos kriterijus (įskaitant šiame kvietime nurodytus reikalavimus) |
||||||||||||||
2.9. |
JP projektų specialieji atrankos kriterijai |
|||||||||||||
Eil. Nr. |
Kriterijaus tipas |
Kriterijus |
Kriterijaus vertinimo metodas |
Didžiausias galimas kriterijaus balas |
Kriterijaus svorio koeficientas |
|||||||||
1. |
Specialusis |
Paraišką teikiantis subjektas |
Vertinama, ar JP projektų pareiškėjai yra: √ AIEB, kai dalininkais nėra MVĮ arba ūkininkas, atitinkantis MVĮ statusą; √ PEB, kai dalininkais nėra didelės įmonės, MVĮ arba ūkininkas, atitinkantis MVĮ statusą; √ pelno nesiekiantys juridiniai asmenys, siekiantys įgyti AIEB ar PEB statusą, kurių steigimo dokumentuose nustatytas tikslas – teikti aplinkos, ekonominę arba socialinę visuomeninę naudą savo dalyviams ar tą naudą teikti vietose, kuriose ji vykdo veiklą, ir jos pagrindinis tikslas nėra pelno siekimas, kai dalininkais nėra didelės įmonės, MVĮ arba ūkininkas, atitinkantis MVĮ statusą. |
- |
- |
|||||||||
2.10. |
JP projektų prioritetiniai atrankos kriterijai |
|||||||||||||
Netaikoma |
||||||||||||||
2.11. |
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų (toliau – Chartija) laikymosi reikalavimai |
|||||||||||||
1. Nėra numatyta apribojimų JP projektų pareiškėjams/JP projektų vykdytojams ir finansuojamoms JP veikloms, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui; |
||||||||||||||
2.12. |
JP projekto (-ų) įgyvendinimo trukmė |
|||||||||||||
JP projektas turi būti įgyvendintas iki 2026 m. sausio 31 d. |
||||||||||||||
2.13. |
Reikalavimai valstybės pagalbai |
|||||||||||||
1. Pagal Aprašą JP projektams teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba JP projektams yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio 5 dalį, 6 dalį, 7 dalies a punktą, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytus apribojimus. 2. JP projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka LEA pagal Projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lape (Aprašo 2 priedas) nurodytus vertinimo kriterijus; 3. Valstybės pagalba nėra teikiama: 3.1. JP projekto pareiškėjui, jeigu jis yra priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte; 3.2. JP projekto pareiškėjui, kuriam išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba; 3.3. jei ji neturi skatinamojo poveikio, nustatyto Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnyje; 4. Valstybės pagalba teikiama tik naujiems įrenginiams; 5. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su: 5.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti; 5.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, jeigu taip susumavus didžiausias pagalbos intensyvumas neviršija Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio 7 dalyje nustatyto pagalbos intensyvumo; 6. Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje; 7. LEA paraiškos vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, o suteiktą valstybės pagalbos sumą per 20 darbo dienų nuo paraiškos patvirtinimo dienos registruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre; 8. Informacija ir dokumentai, susiję su valstybės pagalbos teikimu, saugomi ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos suteikimo dienos. |
||||||||||||||
2.14. |
Reikalavimai po JP projektų veiklų įgyvendinimo |
|||||||||||||
1. JP projekto vykdytojas privalo užtikrinti JP projekto investicijų tęstinumą 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos pagal Taisyklėse ir kvietime teikti paraiškas nustatytus reikalavimus: 1.1. JP projekto įgyvendinimo metu ir 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos be administruojančiosios institucijos sutikimo negali perleisti, parduoti, įkeisti turto ar kitokiu būdu suvaržyti intelektinių ar daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos projekto finansavimo lėšos; 2. JP projekto vykdytojas turi atsiskaityti LEA už JP projekto investicijų tęstinumo reikalavimų užtikrinimą ir tinkamai saugoti su JP projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus: 2.1. LEA per 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos turi teisę bet kada paprašyti JP projekto vykdytojo pateikti objekto elektros energijos iš įdiegto įrenginio apskaitos ir (ar) kitų dokumentų, reikalingų vykdyti JP projekto investicijų tęstinumo užtikrinimo stebėseną; 2.2. JP projekto vykdytojas su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus privalo saugoti 10 metų po metų, kuriais JP projekto vykdytojui buvo atliktas paskutinis mokėjimas, gruodžio 31 dienos. 3. Jeigu JP projekto vykdytojas nesilaiko investicijų tęstinumo reikalavimų, nustatytų Taisyklėse ir šiame kvietime, ir dėl to atsirado netinkamų finansuoti JP projekto išlaidų, apmokėtų finansavimo lėšomis, jas JP projekto vykdytojas privalo grąžinti LEA. |
||||||||||||||
2.15. |
Informavimas apie JP projektą ir komunikacija: Tinkamų JP projekto išlaidų apmokėjimo tvarka |
|||||||||||||
2.16. |
Taikomi teisės aktai |
|||||||||||||
|
||||||||||||||
3. INFORMACIJA APIE PARAIŠKOS FINANSUOTI JP PROJEKTĄ (TOLIAU – PARAIŠKA) TEIKIMĄ |
||||||||||||||
3.1. |
Paraiškos pateikimo terminas |
2024-09-04 14:00 val. |
2025-02-04 16:00 val. |
|||||||||||
3.2. |
Paraiškos rengimo ir teikimo tvarka |
|||||||||||||
|
||||||||||||||
3.3. |
Privalomi priedai |
|||||||||||||
|
||||||||||||||
3.4. |
Kontaktiniai duomenys konsultacijoms |
|||||||||||||
Paraiškas priiminės: Viešoji įstaiga Lietuvos energetikos agentūra (JP vykdytojas) |
||||||||||||||
3.5. |
Kita aktuali informacija |
|||||||||||||
1. Paskelbus kvietimą, gali būti keičiama neesminė kvietimo ir (ar) jo priedų informacija (t. y. nekeičiamos JP projektų finansavimo ir (arba) paraiškų teikimo sąlygos, ši informacija neturi įtakos paraiškų vertinimo rezultatams); |